استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

استریچ اویل

شایع ترین تومورهای استخوان زانو خوش خیم

شایع ترین تومورهای استخوان زانو خوش خیم

کیست ساده استخوان

استئوچندروما Osteochondroma

تومور سلول غول پیک تومور سلولی غول پیکر

Enchondroma Enchondroma

دیسپلاز فیبر دیسپلازی فیبر
شایعترین تومورهای بدخیم زانو استخوان

میلوما چندگانه چندگانه: میلوما چندگانه شایع ترین تومور بدخیم اولیه استخوان است. منشاء این سلولها مغز استخوان است. هر ساله تومور در هر 100000 نفر هفت تا هفت نفر است و بیش از 70 تا 50 ساله است.

Osteosarcoma Osteosarcoma: شایعترین عنصر استئوسارکوم پس از چندین بیماری میلوما است. این تومور هر ساله از هر یک میلیون نفر 3 تا 3 نفر را مبتلا می کند. اکثر آنها در نوجوانان دیده می شوند و بیشتر در استخوان های اطراف مفصل زانو حضور دارند.

سارکوما سارکوما یوینگ: سینوسی یینگ بیشتر از سن 20 تا 5 سالگی رخ می دهد.

Chondrosarcoma Chondrosarcoma: Chondrosarcoma در سنین 70-40 بیشتر دیده می شود و در استخوان های اطراف لگن و شانه دیده می شود.
علائم توموری سرطان زانو

بیشتر بیماران مبتلا به تومورهای استخوانی در محل استخوان درد دارند. درد مبهم و مبهم است. شدت درد این است که اغلب باعث بیدار شدن بیمار می شود. استخوان ممکن است توسط تومور ضعیف شود و سپس به علت ضربه خفیف شکستگی ایجاد شود. گاهی اوقات تومور صدمه نمی بیند و بیمار فقط در اندام خود برجسته می کند. تومورهای مختلف با توجه به نوع و مکان آنها نشانه های مختلفی دارند.
تشخیص سرطان زانو

یک جراح ارتوپدی او را پس از صحبت با بیمار در مورد مشکلاتش و جمع آوری اطلاعات دقیق بررسی می کند. آزمایش دقیق خون و یا ادرار و روش های تصویربرداری مانند رادیوگرافی ساده، سونوگرافی، CT اسکن، MRI یا اسکن استخوان (اسکن رادیوایزوتوپ) برای تشخیص دقیق بیماری و بررسی شکل و میزان درگیری استفاده می شود. در بسیاری از موارد، تشخیص نوع تومور استخوان بستگی به دریافت برخی از بافت و بررسی میکروسکوپی بافت دارد. پزشک جراح می تواند یک بافت ویژه را با یک سوزن مخصوص که از طریق پوست به تومور منتقل می شود، بدست آورد یا ممکن است لازم باشد که بافت جراحی که برای بررسی با جراحی باز بافت لازم است جمع آوری شود. در یک روش باز در اتاق عمل، پزشک ارتوپد پوست را به تومور استخوانی می اندازد و آن را باز می کند و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستد. در آزمایشگاه یک آسیب شناس آزمایشات مختلفی را روی نمونه بافت انجام می دهد و سلول های بافت را با میکروسکوپ بررسی می کند تا نوع تومور را شناسایی کند. در بررسی پاتولوژی، اغلب می توان تعیین کرد که سلول های سرطانی مغز استخوان، تهاجمی هستند. آیا آنها بیشتر شبیه به سلول های طبیعی، بسیار غیر قابل کنترل و تهاجمی هستند. تشخیص نهایی نوع تومور با بررسی نمونه های بافت توسط پاتولوژیست است. بنابراین، در بیشتر موارد تومورهای استخوانی، تشخیص قطعی قبل از شروع درمان باید با نمونه گیری هیستوپاتولوژی و پاتولوژیک تایید شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.